systemy faktoringowe

System do obsługi faktoringu a efektywne wsparcie sprzedaży usług

System do obsługi faktoringu to kompleksowe rozwiązanie wykorzystywane na każdym etapie świadczenia usług faktoringowych. Również sprzedaż usług faktoringowych i podpisywanie korzystnych umów wspierane jest przez system, który koordynuje prace działu marketingu i specjalistów ds. sprzedaży. W jaki sposób system do obsługi faktoringu pomaga zwiększać sprzedaż?

System do obsługi faktoringu a przyjazny onboarding oraz skuteczny lead nurturing

Onboarding oraz lead nurturing to elementy marketingu (a przede wszystkim marketing automation), które budują zaufanie klienta do marki i zachęcają do skorzystania z oferowanych przez nią usług. Bezpośrednim celem onboardingu jest przywitanie klienta, przedstawienie mu oferty, z kolei działania z zakresu lead nurturing pozwalają edukować klienta i zachęcać go do ponownych odwiedzin strony bądź sklepu, kolejnego zakupu czy dokupienia kolejnych usług.
System do obsługi faktoringu pozwala skoordynować wszystkie te działania – możliwe jest to między innymi dzięki integracji systemu z bramkami sms, serwerami poczty, centralami telefonicznymi, formularzami online, landing pages, a także systemami partnerskimi do zgłaszania leadów, z jakich korzystają brokerzy. Z kolei dla tradycyjnych pośredników, którzy sprzedają usługi faktoringowe offline, w systemie do obsługi faktoringu Kalypso udostępniany jest panel, umożliwiający przesłanie nowego leada. Dzięki temu wszystkie zgłoszenia potencjalnych klientów trafiają do jednego systemu i podlegają działaniom onboardingu oraz lead nurturingu.
Potencjalny klient poznaje ofertę faktora oraz korzyści, jakie płyną dla firmy, który decyduje się skorzystać właśnie z tej oferty. Łącząc możliwości systemu do obsługi faktoringu z marketing automation, specjaliści ds. marketingu mogą opracowywać strategię, celującą w ściśle określony target – tym samym działania marketingowe są bardzo skuteczne. Co ważne, sprawnie prowadzony lead nurturing pozwala nie tylko pozyskać nowych klientów, ale także skutecznie utrzymywać klientów pozyskanych już wcześniej. Ponieważ retencja klientów jest tańsza od pozyskiwania nowych odbiorców usługi, warto w pełni wykorzystywać narzędzia marketingowe i funkcje dostępne w systemie do obsługi faktoringu.

Przygotowanie i podpisanie umowy w systemie do obsługi faktoringu
System do obsługi faktoringu automatyzuje procesy, dzięki czemu przygotowanie umowy faktoringowej zajmuje pracownikowi niewiele czasu. Po zweryfikowaniu klienta przez system, ocenie ryzyka, system przygotowuje rekomendacje lub gotową umowę, którą specjalista ds. sprzedaży przedstawia klientowi do podpisu.
Przyjazny onboarding oraz lead nurturing w systemie do obsługi faktoringu wspiera sprzedaż usług faktoringowych, a dzięki automatyzacji procesów związanych z przygotowaniem oferty dla klienta, podpisanie umowy odbywa się w możliwie najkrótszym czasie.